© Wiener Staatsoper GmbH / Michael Pöhn

Andrey Teterin

Born in Uztinov (Russia). He was educated at the Rudolf Nureyev Ballet Academy of Ufa and at the Heinz-Bosl-Stiftung/Ballet Academy in Munich. In 2005 he joined the Ballett der Wiener Staatsoper und Volksoper. In 2010 he was appointed Demi-soloist of the Wiener Staatsballett.

His repertory comprises Herzog Albrecht and Hilarion in Elena Tschernischova’s „Giselle“, Colas in Frederick Ashton’s "La Fille mal gardée", Espada in Rudolf Nureyev’s „Don Quixote“, Rotbart, Spanischer and Polnischer Tänzer in Nureyev’s „Schwanensee“, Sarazenischer Krieger in Nureyev’s „Raymonda“, Begleiter der Fee and Pas de quatre in Peter Wright’s "Dornröschen", Graf Paris in John Cranko’s „Romeo und Julia“, Lenski in Cranko’s „Onegin“, Junger Herr in Kenneth MacMillan’s „Manon“, Ungarischer Offizier in Kenneth MacMillan’s „Mayerling“, Kellner in Roland Petit’s „Die Fledermaus“, Creepyman and Russischer Tanz in Gyula Harangozó’s „Der Nussknacker“, Chinese in Josef Hassreiter’s „Die Puppenfee“, Escamillo in Davide Bombana’s „Ballett: Carmen“, Der Lehrer in Eno Peci’s „Petruschka“, Theseus in Jorma Elo’s „Ein Sommernachtstraum”, Korsar and Pas de Forbans in Manuel Legris’ „Le Corsaire“ as well as roles in George Balanchine’s „Who Cares?“ and "Allegro Brillante", Jerome Robbins’ „In the Night“, „Glass Pieces“ and "The Four Seasons", John Neumeier’s "Vaslaw", “Le Sacre” and „Le Pavillon d’Armide“, William Forsythe’s „The Second Detail“, Jacques Garnier’s „Aunis“, Jorma Elo’s "Glow – Stop", András Lukács’ “Movements to Stravinsky”, Andrey Kaydanovskiy’s „Der Feuervogel“, Kenneth MacMillan’s „Concerto“, Manuel Legris’ „Sylvia“, Jiří Kylián’s „Psalmensymphonie“ as well as Pas de deux from Pierre Lacotte’s „Paquita“.